Scholen


Studiedag(en) of Workshops voor professionals


Stil zijn en luisteren, lang rustig blijven zitten op een stoel, goed informatie tot je kunnen nemen, makkelijk reproduceren van kennis en goed kunnen samenwerken. Als een kind deze vaardigheden bezit, functioneert het prima in het onderwijs. Wat als het kind deze vaardigheden niet (allemaal) bezit? Helaas, dan kan hij/zij het op school lastig(er) hebben! 

 

Vaak reageren we op het zichtbare ‘vervelende’ gedrag van kinderen. Dat is ook logisch! Het reageren op dit gedrag is voor zowel het kind als voor de professional niet leuk. Zou de oorzaak van dit gedrag verdwijnen door te reageren op het visuele gedrag? Nee, natuurlijk niet! Je moet de wortel van het probleem aanpakken! We zullen jullie niet alleen meenemen in hoe je achter het gedrag bij kinderen kunt kijken, maar ook hoe je zelf bewuster wordt van je eigen gedrag! 

 

Denk nu zelf eens terug aan een moment in jouw leven, waarbij je heel trots en blij was. Dat voelt goed hè? Zou het niet fijn zijn om kinderen heel vaak dit gevoel te geven? En wat nu als dit gevoel samen kan gaan met gemotiveerde, actieve en goed presterende kinderen? Dat zou helemaal mooi zijn, toch? We hebben goed nieuws: dit gaat heel goed samen!


Studiedag(en)

Voor schoolteams verzorgen wij één of meerdere studiedagen op maat! De studiedag(en) bevat(ten) een programma met voldoende theorie- en praktijk momenten.

Worden alle kinderen in hun kracht gezet? Hoe goed kennen we alle kinderen nu echt? Hoe kunnen we een kijkje nemen achter het (hinderlijke) gedrag van kinderen? Hoe kunnen we om gaan met kinderen die hinderlijk gedrag vertonen? Worden de talenten bij de kinderen gezien en ingezet? Hoe zit het met de collega's in het team: kennen we elkaars talenten en benutten we die ook? Hoe kunnen we leerkrachten verder in hun kracht zetten?

Op de studiedag zullen deze vragen en het talentgedreven werken met kinderen, centraal staan.
 De leerkrachten zullen naar huis gaan met een gevoel dat zij nog meer voor kinderen kunnen betekenen.

 



Workshops

 

Tijdens een workshop bieden we elementen aan van het talentgedreven werken met kinderen. De volgende elementen kunnen we aanbieden:

  • Talenten leren kennen, inhoudelijke informatie over de 39 verschillende talenten
  • Talentgesprekken voeren met kinderen
  • Kijken achter het gedrag van kinderen
  • De kring van een kind
  • Venster van Verduren
  • Groeitaal
  • Systemisch werken met kinderen, ouders en de groep

Studiedagen en Workshops

  • Tijdsduur: in overleg
  • Aantal personen: in overleg
  • Inhoud: in overleg
  • Prijs: op aanvraag